
Mateřská škola
Předškolní vzdělávání v naší mateřské škole probíhá ve dvou třídách. Děti ve věku 2 až 3 roky jsou Berušky a děti ve věku 4 až 7 let jsou Včelky.
Mateřská škola prošla v roce 2013 celkovou rekonstrukcí, po níž byla navýšena kapacita dětí z počtu 28 na 32. Odstraněním příček vznikly dvě dostatečně velké třídy s přímým vstupem do šatny. Byl vybudován samostatný vchod do MŠ s elektronickým komunikačním systémem.
Vzhledem k dispozicím MŠ jsme zvolili světlé barvy stěn a doplnili je přírodními motivy. Tím došlo k optickému zvětšení prostoru a vhodnému přizpůsobení učebního prostředí.
Ve školním roce 2016/2017 jsme zahájili třídu Včelek vzdělávání dle principů „Začít spolu“. Jedná se o program, který klade důraz na individuální přístup k dětem, partnerství rodiny, školy a širší společnosti v oblasti výchovy a vzdělávání. Využívání projektového učení, integrovaná tematická výuka a podnětné prostředí ve třídě, netradiční členění tříd do centra aktivit.
Rozmanité okolí Petrovic a ekosystémů, které se zde nacházejí, přímo vybízejí k činnosti a zaměřují se na poznávání a ochranu přírody. Vzdělávání tedy neprobíhá jen v prostředí MŠ, ale na louce, na zahradě, v lese, na rybníku, na farmě, apod.
Věříme, že pokud děti budou mít hluboký vztah k přírodě a poznají její zákonitosti, vychováme bytost empatické a citlivé, respektující ostatní tvory i přírodu jako celek.
„Pokud z nebe svítí budu, chraňte vzduch a chraňte vodu. Jedna věc je jistá, Země má být čistá! “
Zájmové Kroužky
bude probíhat ve středu od 14:30 – 15:00 hod. Lektorkou je Ivana Förster.
bude probíhat v úterý od 15:00 – 15:30 hod. Lektorkou je Adéla Hůjová.
Děti ve věku 4 až 6 let se v kroužku seznámí formou hry se základními pojmy a frázemi německého jazyka. Výuka, která trvá 30 minut, je doprovázena jednoduchými písněmi a říkankami.
Kroužek češtiny pro předškoláky s odlišným mateřským jazykem
Na kroužku, který je každý týden se děti snažím naučit 5 – 6 slov, ale není to jen o tom, aby se děti učily jako ve škole. Je formou různých her a je to pro ně zábava. Každá „hodina“ začíná a končí stejným rituálem, používám vždy obrázky k danému tématu, aby děti poznaly nejen slovo, ale i jeho význam. Myslím si, že je to pro děti velmi přínosné a baví je to.